Pro plnou funkčnost těchto stránek je nutné povolit JavaScript.

Tipy pro rychlejší usínání a kvalitnější spánek

Pokud spíme dobře, vůbec se nepozastavíme nad tím, jaké máme štěstí. Že jsme si toho měli vážit, nám často dojde v okamžiku, když začneme mít se spánkem problémy. Tyto obtíže na sebe pak berou mnoho podob. Někdo má problém s usínáním, jiní se zase v noci často budí a někteří vstávají příliš časně. 

clanek_001

Jestli Vás trápí problémy s usínáním nebo samotným spánkem, možná se dopouštíte nějaké základní chyby. Proto se pohodlně usaďte a pojďte se s námi podívat, co můžete udělat pro lepší usínání a zkvalitnění spánku.

Zkontrolujte postel

Často způsobuje problémy se spánkem samotná postel. Vždy je důležité zvolit matraci s optimální tvrdostí a vybrat si kvalitní rošt. Ačkoliv můžete mít pocit, že postel přece nemůže být něco, co stojí za problémy se spánkem, možná se budete divit.

Zhruba třetinu života trávíme v posteli. Stejně, jako si pro vycházku nezvolíte nepohodlnou obuv, tak byste se pro spánek neměli spokojit s postelí, která přesně nekopíruje Vaše potřeby.

Pokud nemáte finance na nákup nového roštu nebo matrací, zkuste situaci vyřešit svrchní matrací, která Váš problém může snadno vyřešit. Nezapomeňte také zkontrolovat kvalitu polštářů, zda už nejsou opotřebované, a pravidelně perte ložní prádlo. Jen čistá a svěží postel je ideálním místem ke spánku.

Postel máte v pořádku a stejně máte potíže? Možná děláte chybu jinde.

clanek_002

Nastavte si pravidelný režim

Jako všechno v přírodě, tak i člověk potřebuje pravidelný rytmus. Je těžké dodržet nějaký režim, pokud Vám to zaměstnání nedovoluje. Pokud ale máte tu možnost, určitě se během dne snažte držet rozvrhu jednotlivých aktivit.

Vstávejte a choďte spát pravidelně ve stejnou dobu. Pravidelný režim dokáže dlouhodobě vyřešit Vaše obtíže s usínáním i vstáváním. Váš mozek se této skutečnosti totiž přizpůsobí a automaticky se vždy v určitý okamžik naladí na spánek.

Pořiďte si vhodnou stínicí techniku

Ložnice by měla být místem klidu a odpočinku. Pokud Vám ale během noci do ložnice svítí světla z ulice nebo Vás ráno budí slunce dřív, než jste chtěli, něco je špatně. Zřejmě Vám totiž chybí vhodný stínicí systém.  

Aby mohl být spánek hluboký a kvalitní, nemělo by Vás nic rušit. Pro potřeby ložnice je skvělým řešením stínění ve variantě Blackout. To se postará, aby byla ložnice plně zatemněná, a to nejen v noci. Blackout rolety tedy ocení i lidé, kteří pracují na směnný provoz a musí spát během dne. 

Pokud máte v ložnici střešní okno, v naší nabídce najdete vhodně řešení i pro něj. FOA pro tato okna nabízí Blackout Plisé rolety i Blackout Látkové rolety

Díky široké nabídce barev Vám tyto rolety dopomohou nejen k lepšímu spánku, ale také ke krásné a útulné ložnici. Pamatujte totiž, že uvolnit se můžete jen tam, kde je Vám dobře. A s našimi roletami se ložnice určitě stane Vaším novým oblíbeným místem

clanek_003

Nepřehánějte to s jídlem a pitím před spaním

Nic se nemá přehánět. Proto by člověk nikdy neměl jít do postele hladový, ale naopak ani příliš plný. Obě varianty totiž zbytečně zatěžují Vaše tělo, a to pak nemůže dosáhnout potřebného uvolnění pro kvalitní spánek.

Pokud Vás před spaním přepadne hlad, rozhodně ho utište. To samozřejmě neznamená, že byste si měli naložit kachnu s knedlíkem a zelím. Ideální je banán, jogurt nebo cereálie s mlékem.

Před spaním se také vyhněte slazeným jídlům a nápojům, kofeinu a alkoholu. Tyto věci jsou nepřítelem spánku. Dopřejte si pouze čistou vodu nebo bylinné čaje. Tělo se hezky zklidní a současně nebude muset soustředit svou energii jinam než na usínání.

Eliminujte spaní během dne

Dát si během dne dvacet minut odpočinku je správné. Tělo potřebuje čas pro regeneraci. Pokud si ale odpolední šlofíčky dopřáváte pravidelně a jejich délku prodlužujete na celé hodiny, pak to má spíše opačný efekt.

Pokud si tělo během dne dostatečně odpočine, pak na něj ve večerních hodinách nepadá únava. Je totiž dostatečně zregenerované. Jestli večer špatně usínáte nebo se neustále budíte, mohou být na vině i tyto siesty, které si dopřáváte přes den. 

Zkuste tedy na nějakou dobu tento denní odpočinek úplně odbourat a uvidíte, že se Váš noční spánek vrátí do normálních kolejí. 

Dopřejte si fyzickou aktivitu

Během dne nespíte, a přesto večer ulehnete do postele a nemůžete usnout? Možná jste Vaše tělo během dne dostatečně neutahali. Pokud totiž spánkem a jídlem získáte dostatek energie, kterou nemáte během dne kde upotřebit, pak nastane problém.

Tento problém můžete mít především tehdy, když máte sedavé zaměstnání a dojíždíte do něj autem. Vaše tělo nemá dostatek prostoru pro dostatečný výdej energie. Co teda změnit? Stačí, když do svého denního rozvrhu zařadíte procházku nebo cvičení. Ale pozor! Cvičení neprovozujte bezprostředně před spaním. Po sportu totiž dochází k vyplavení endorfinů a serotoninu, což vede k nabuzení Vašeho organismu.

clanek_004

Nevystavujte se modrému světlu

Telefony a počítače. Bez toho už si jen málokdo dovede představit den. Jsou velmi užitečné, ale bohužel nám tyto moderní technologie v mnohém škodí. Jednou ze škodlivých vlastností je vyzařování modrého světla. 

Displeje a obrazovky telefonů a počítačů vyzařují specifický druh světla, který po celou dobu působí na náš mozek. Toto světlo v něm vyvolává pocit, že je den. Na základě této informace naše tělo funguje bez potřeby spánku. Mozek totiž nedá pokyn k vyplavování melatoninu, tedy spánkového hormonu.

Bez melatoninu necítíme únavu. Pokud se tedy dlouho do večera díváme do počítače nebo mobilního telefonu, má to vliv na náš spánkový režim. A čím déle takto fungujeme, tím dlouhodobější mohou být následky.

Řešení je snadné. Omezte večer dobu stráveno u s moderními technologiemi. Pokud ale musíte na počítači pracovat, pořiďte si brýle, které blokují modré světlo a nastavte si režim jeho blokace i na telefonu. 

Vpusťte do ložnice čerstvý vzduch

Čerstvý vzduch je velmi důležitý během celého dne. Řádné okysličení organismu s sebou nese celou řadu benefitů. Máte více energie, lépe se soustředíte a celkově se cítíte lépe. 

Pro spánek ale potřebujete čerstvý vzduch také. Nevětraná ložnice proto rozhodně není pro spánek optimální. V místnosti je často zbytečně vysoká teplota a nedostatek kyslíku. Spát s otevřeným oknem celoročně nejde. Můžete si ale před spaním vždy místnost vyvětrat. 

Abyste mohli větrat bez starostí, že Vám dovnitř vletí otravný hmyz nebo komáři, opatřete svá okna sítěmi proti hmyzu. Ty Vám dovolí v létě spát při otevřeném oknu a na podzim zabrání tomu, aby se do bytu dostal nepořádek, když se zrovna rozhodnete pokoj vyvětrat. V naší nabídce naleznete sítě nejen pro Vaše okna, ale také dveře.

clanek_005

Uvolněte napětí

Kortizol, hormon stresu, s oblibou úřaduje v okamžiku, kdy se ukládáte ke spánku, nebo brzy ráno, kdy si chcete ještě přispat. Pokud jste pod tlakem nebo procházíte složitým obdobím, velmi často se to odrazí právě na spánku.

Proto si večer dopřejte chvíli pro sebe. Dejte si relaxační koupel s trochou zklidňujícího levandulového oleje a dejte si bylinkový čaj pro lepší spánek. Skvěle pomůže třezalka, dobromysl nebo meduňka.

Odložte všechny moderní technologie a nezabývejte se prací. Skvělým pomocníkem je kniha. Ta dokáže zaměstnat Vaše myšlenky a čtení přirozeně unaví Vaše oči.

Naučte se metody okamžitého usínání

Pokud jste zkoušeli snad vše, ještě je tady jedna věc, která stojí za zvážení. Jsou to techniky a cvičení, které by Vám měly pomoci rychleji usnout. A my jsme pro Vás připravili hned dvě!

Technika usínání amerických vojáků

Jedná se o techniku usínání, kterou aplikují vojáci americké armády. K tomu, abyste upadli do říše snů, Vám stačí pouhé 2 minuty! Jde o vědomé uvolnění celého těla i mysli. A jak na to? 

Nejprve uvolněte obličejové svaly kolem očí, čelistí, rtů a jazyka. Poté pořádně uvolněte ramena, paže i ruce. Klidně dýchejte a soustřeďte se na uvolnění svalů na hrudi a v oblasti břicha. Poté uvolňujte nohy odshora dolů k chodidlům.

Tento stav uvolnění si vychutnejte 10 vteřin. Pak se v mysli vydejte na oblíbené místo. A nezáleží na tom, zda je to podzimní les nebo rozpálená pláž. Nepotrvá dlouho a budete spát. Tato metoda má úspěšnost více než 95 %

Metoda 4-7-8

Tato technika se inspiruje východními cvičebními praktikami. Jedná se o dechové cvičení, které dokáže zklidnit mysl jak přes den, tak před usínáním. A jak funguje? Stačí si zapamatovat pouze čísla 4,7,8 a můžete začít.

Až nebude moct usnout, dejte si špičku jazyka na své patro a 4 vteřiny se nadechujte nosem. Poté na 7 vteřin zadržte dech. A následně 8 vteřin vydechujte ústy. Máte hotovo? Opakujte to znova a znova, než usnete.

Tato práce s dechem zklidňuje činnost Vašeho srdce a uvolní Vaši mysl. Pamatujte ale, že klíčové je dodržet intervaly nádechu, zadržení dechu a výdechu!

clanek_006

Spánek je velmi důležitý, a pokud není dostatečně dlouhý a kvalitní, odrazí se to i na dalších aspektech Vašeho života. Dnes jsme si řekli, jaké základní věci můžete udělat pro jeho zlepšení. Nemůžeme Vám pomoci se vším, ale v otázce kvalitní stínicí techniky se na nás můžete kdykoliv obrátit. Stejně tak u nás naleznete nabídku sítí proti hmyzu. 

Obě tyto věci Vám dokáží pomoci hned ve dvou rovinách. Budete mít naprostou tmu potřebnou ke spánku a v létě dostatek čerstvého vzduchu bez otravného hmyzu. 

Na nás se můžete spolehnout. Pokud ještě nemáte vhodné rolety, podívejte se na naši pestrou nabídku. Uvidíte, že Vás po dlouhé době nic nevyžene z postele a Vy si užijete krásný, hluboký a ničím nerušený spánek.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení